Szkoła Podstawowa nr 340 im. Profesora Bogusława Molskiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 340
im. Profesora Bogusława Molskiego w Warszawie

W nagrodę za zdobycie pierwszego miejsca w szkolnej zbiórce makulatury klasa 5c ze Szkoły Podstawowej nr 340 wyjechała na ufundowaną przez Urząd Dzielnicy Ursynów dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Wycieczka zorganizowana przez biuro Cogito odbyła się w dniach 19-20 września 2013 roku.
Pierwszego dnia przewodnik pokazał nam dąb Bartek, następnie pojechaliśmy do miejscowości Święta Katarzyna, gdzie przeszliśmy przez Puszczę Jodłową, piliśmy wodę ze źródełka Św. Franciszka i zwiedziliśmy klasztor. Po obiedzie wdrapaliśmy się na Święty Krzyż. Marsz był długi i wyczerpujący. Na górze zwiedziliśmy Muzeum Świętokrzyskiego Parku Narodowego i Klasztor Benedyktynów. Później zeszliśmy do Nowej Słupi i po zakupieniu różnych pamiątek pojechaliśmy na miejsce noclegu do Borkowa. Po kolacji mieliśmy jeszcze ognisko z pieczeniem kiełbasek i wojnę na szyszki, a potem bawiliśmy się w swoich pokojach.
      Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Chęcin zwiedzić ruiny zamku, a następnie do Jura Parku w Bałtowie. Tam zwiedziliśmy prehistoryczne Oceanarium, Muzeum Jurajskie i wraz z przewodniczką przeszliśmy ścieżką edukacyjną oglądając odtworzone w naturalnych rozmiarach dinozaury. Po obiedzie zwiedziliśmy jeszcze stary młyn, zrobiliśmy zakupy w sklepiku z pamiątkami. W końcu nadszedł czas powrotu. W autokarze oglądaliśmy film, śpiewaliśmy piosenki, uczestniczyliśmy w konkursie wiedzy wycieczkowej. Droga powrotna minęła szybko.
      Wycieczka bardzo nam się podobała. Cieszymy się, że ją wygraliśmy i mamy nadzieję, że w tym roku też nam się uda zebrać tyle makulatury, by znowu pojechać i zwiedzić ciekawe miejsca w Polsce.